·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Meditatie
Naam : Ans Corbee
Titel : Meditatie en transformatie: = ""helende meditatie""
Tekst : Meditatie en transformatie: = ""helende meditatie""

Misschien heeft iemand je ooit geestelijk of lichamelijk pijn gedaan en heb je nog altijd wrokgevoelens tegenover die persoon. Op den duur kan dit je gezondheid danig ondermijnen. Het is veel beter zowel voor jezelf als voor die ander, om deze gevoelens te transformeren.

Leer om jezelf helende energie te sturen. Dit is een doeltreffende manier om jezelf te helen van emotionele, of angstige problemen. Dit doe je met sterke gevoelens dus met gedachte krachten. Dit geeft een heel zuiverend effect op je geest.

Je begint met het stabiliseren en kalmeren van je geest en dit laatste doe je door bewust te ademen. Dus bewust diep inademen door de neus en dan diep uitademen door de mond en dit doen je zeker 10 keer. Vervolgens roep je bewust gevoelens van liefde op voor jezelf, want je doet dit ook voor jezelf. Door bijvoorbeeld te zeggen: ik wil vrij van woede zijn, of ik wil nu liefde voor mezelf voelen; of ik wil tevreden zijn met mijzelf; of ik wil ook goede gevoelens hebben voor mijn medemens. Zeg dan waar je op dát moment behoefte aan hebt en het geeft niet wat het is.

Je kunt ook een ander beeld oproepen, bijvoorbeeld van iemand om wie je veel geeft. Je kunt je deze persoon door visualisatie voor je geestesoog halen. Zo kun je dit voor iedereen en alles doen. Je kunt je ook richten op iemand met wie je problemen mee hebt. Je cultiveert dan doelbewust gevoelens van
vriendelijkheid tegenover deze persoon. Waarbij je gevoelens van wrok en antipathie voor hem of haar los kunt laten. Als deze persoon je kwaad heeft gedaan, vergeef je hen doelbewust. Waarbij je je eigen woede en pijn los kunt laten. Er kan opgekropte negatieve emoties vrijkomen wanneer je om vergeving vraagt, of iemand vergeeft. Het is een diepgaand proces van verzoening. Het loslaten van vroegere gevoelens en pijn, speelt zich in je eigen hart en geest af. Dus door gedachten krachten kun je dit nu loslaten.

Je kunt dit ook doen voor je eigen levensfouten. Je gaat terug naar een paar diepe ademhalingen. Want deze meditatie kan je helpen in je eigen geest vriendelijker voor jezelf te zijn. Deze transformatie is dat je je zienswijze wilt veranderen en dit is ál een hele genezing waard. Heling houdt in dat je dan je eigen fout zelf érkent en dus ook begrijpt, wat ooit mis is gegaan met jezelf en dat je dit positief wilt veranderen. Heling houdt ook in dat je innerlijke vrede gaat voelen. Dit zul je voelen, door de verandering in jezelf, uiteindelijk weer tot meer gezondheid en welzijn kan leiden.

Door deze vrijheid van emoties kom je meer in balans. Deze gevoelens hebben diep gezeten en geeft nu een trots gevoel en ook een heel positief gevoel, je doet dit voor jezelf.

Hoe doe je deze meditatie voor jezelf

De problemen van jezelf transformeren: hou je handpalmen 10 cm van elkaar af. (Als je Reiki 2 hebt gedaan, kun je de symbolen tussen je handen doen.) Daarna zeg je dat wat jij wilt veranderen en dit dan wel steeds herhalen voor 10 min. Je handen gaan echt niet tegen elkaar, als deze transformatie nog niet af is. Hier zijn een paar zinnetjes dat je kunt transformeren, maar niet allemaal tegelijk.

Mijn' zelfvertrouwen' transformeren in positieve energie.
Of, mijn 'verslaving' transformeren in positieve energie.
Of, onze 'boosheid' transformeren in positieve energie.
Of, mijn 'emoties' transformeren in positieve energie.
Of, mijn 'angst' transformeren in positieve energie.
Of, mijn 'ego' transformeren in positieve energie.
Of, mijn 'koppigheid' transformeren in positieve energie.
Zo kun je alles transformeren in positieve energie.
Deze korte zinnetjes zijn hele sterke affirmaties. Eenmaal deze problemen zelf getransformeerd, komen deze niet terug. Omdat je dit zelf hebt gedaan met je eigen Gedachten Krachten. Probeer dit zelf en je ondervind dat deze gedachten krachten heel sterk zijn. Werkt het niet direct voor je, herhaal dit nog een paar keer, dan weet je zeker dat je van die problemen afkomt. Problemen kunnen heel diep en heel lang verstopt zitten en dan heb je meerdere transformaties nodig.

Je handen gaan heel langzaam dicht, wacht totdat de handen helemaal tegen elkaar zijn. Zijn de handen echt tegen elkaar aan, dan heb je dit zelf gedaan met je eigen gedachten krachten en die zijn heel sterk. Blijf wel steeds het zinnetje herhalen, want dit is juist de kracht achter de gedachten krachten.

De handen gaan echt niet dicht, als je er nog niet klaar mee bent. Dit kun je werkelijk voor alles gebruiken. Zie dit als een hulp, om jou eigen problemen te verzachten of helemaal te transformeren (neutraliseren) naar positieve energie.

Bij kopiëren van deze informaties vermeld a.u.bl deze BRON:
www.spiritualwisdom.nl

Website : http://www.spiritualwisdom.nl/

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners