·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Bewustwording
Naam : Webtarot
Titel : De wet van Manifestatie
Tekst : Ik heb onlangs een interessante ontdekking gedaan met betrekking tot de Wet van Manifestatie, die ik graag wil delen, omdat ik denk dat het een ontdekking is waar meer mensen iets aan kunnen hebben.

De wet van manifestatie luidt: Alles waar je aan denkt, waar je over praat, waar je aandacht aan schenkt, moet zich manifesteren. Heb je die wet eenmaal door dan is het heel makkelijk om je droomhuis, je droombaan of wat je maar wilt te manifesteren. Er zijn echter een aantal aandachtspunten.

Je moet het gevoel hebben dat je recht hebt op dat droomhuis, dat je het waard bent. Wanneer je denkt: daar heb ik geen geld voor; al werk ik nog zo hard, dat lukt nooit; waarom zou het universum mij een droomhuis schenken, daar ben ik niet goed genoeg voor et cetera dan zal het universum je droom niet manifesteren. Kortom, je moet tot in het diepste van je wezen voelen dat je je droomhuis waard bent en dat je er recht op hebt. Voor het universum is het niet moeilijk om je droomhuis te manifesteren, maar jij moet wel openstaan om het te kunnen ontvangen. Veel mensen denken dat ze voor dat soort luxe hard moeten werken. Dat is niet zo. Het is een kwestie van vragen en het universum gaat aan de slag om je wens te verwezenlijken. Je moet er wel in geloven en er vertrouwen in hebben. Dat vind ik nou zo moeilijk.

Nu ben ik uiterst goed in het manifesteren van spinnen. Ik loop door mijn huis en speur de muren af, want ik weet gewoon dat er weer zo’n enge dikke rondloopt.

Nu had ik er pas nog 2 achter elkaar. Dat ging zo. Er zit een dikke spin in de keuken. Ik denk bij mezelf “die is niet alleen, die zijn met zijn tweeën.” En ja hoor, de volgende dag kwam ik nummer twee tegen. Ik wordt daar kriebelig van, want ik heb het niet zo op spinnen. Had ik maar gedacht: “Zo, dat hebben we ook weer gehad!” Maar nee, ik dacht: “Straks lopen ze nog door mijn slaapkamer”. Tot nu toe ben ik in dit huis alleen spinnen beneden tegengekomen, nog nooit boven. De volgende dag, ’s avonds, grote dikke spin op mijn slaapkamer! Ik bedacht me dat ik toch wel uiterst bedreven ben in het manifesteren van spinnen, waarom lukt bijvoorbeeld een zak geld dan niet? En ik kreeg antwoord. Eigenlijk meer vraag. De vraag luidde: “Hoe voel je je wanneer je die spin aan het manifesteren bent?” Mijn antwoord: “Angstig!” En gelijk daarop realiseerde ik mij dat ik er wel de hele dag mee bezig ben, met dat speurend rondkijken en er de hele dag aan denk. Vervolgens bedacht ik dat wa!
nneer ik de hele dag aan een zak geld zou denken, ik misschien die zak geld zou manifesteren. En toen viel het kwartje. Ik weet het zeker dat er binnenkor weer een spin door mijn huis wandelt. Ik speur, ik kijk zoekend rond, want ik ben er absoluut zeker van dat er zo weer een door mijn huis loopt. Daarop volgde een soort kosmische bevestiging: “Dat gevoel van zekerheid, voel dat wanneer je aan een zak geld denkt en die zak geld zal zich manifesteren.”

Dat leek mij niet zo moeilijk. Het viel echter niet mee. Hoe ziet een zak geld eruit? Een spin kan ik moeiteloos visualiseren. Een zak geld bleek wat moeilijker. Het is me al vaker opgevallen dat er wat mij betreft meer energie zit aan negatieve zaken, omdat ik daar een soort zekerheid bij voel. Je zegt tegen jezelf: “Het zal toch niet waar zijn…” en je voelt een soort zekerheid dat het helaas wel waar is. Positieve gebeurtenissen daar hoop ik wel op, maar nooit al te hard, want het zou op een teleurstelling kunnen uitdraaien. Gelukkig heb ik daar iets op gevonden. Ik oefen me nu in het manifesteren. De oefening bestaat hieruit dat je ’ s avonds 5 dingen opschrijft om te manifesteren. Dit zijn gewoon 5 dingen waarvan je verwacht dat ze die dag gaan gebeuren. Ook dat viel niet mee. Want de meeste dingen heb je zelf in de hand. Ik kook het avondeten zelf. Dus is dat wel een gebeurtenis om de manifestatie van te verwachten? Het haalt het naar mijn idee niet bij de manifestatie !
van een goed gevulde zak met geld. Maar echt, probeer het maar. Bedenk 5 dingen die je gaat manifesteren en voel die zekerheid. Die zekerheid is niet zo moeilijk om te voelen bij dingen die je toch zelf moet doen. En hier komt dan de clou: je manifesteert alles zelf. Of het nu gaat om een zak geld, een spin of een droomhuis.

Ik heb dit een tijdje gedaan en mijn eerste lijstje zag er zo uit:

Kop koffie (drink ik altijd ’s ochtends)
Schone badkamer
Schone gang en trap
Tostie (’t was een maandag en het oude brood moet op)
Gebakken aardappeltjes (die had ik nog liggen en moesten ook op).
Alles moeiteloos gemanifesteerd, zelfs die schone badkamer.

Nu denk je vast, maar dat was niet zo moeilijk. Nee, dat was het ook niet. Maar ik kreeg er wel het gevoel van dat ik positieve gebeurtenissen KAN manifesteren. Het is positieve indoctrinatie van je Ku, je Lager Zelf.

Na een week 5 dingen per dag moeiteloos gemanifesteerd te hebben, ga je hier mee door, maar dan voeg je van tijd tot tijd iets toe waar je niet zelf de hand in hebt. Je kunt bijvoorbeeld aan je lijstje op maandag toevoegen: Deze week manifesteer ik een onverwachts gebakje. Wanneer je werkt en er zijn regelmatig mensen jarig, is dat ook niet zo moeilijk, maar dat geeft niet.

Stel dat je een partner zoekt. Dan schrijf je na een maand of 2: Deze week heb ik een onverwachte ontmoeting met een leuke man. En dan wacht je rustig af op wat er gaat komen. Als het mee zit, heb je dan niet meer het gevoel dat het niet kan, dat het toch niet gaat gebeuren. Je staat meer open voor de mogelijkheid. En daar gaat het om. Wat dat gevoel dat je wensen geen werkelijkheid kunnen worden is de reden waarom ze ook geen werkelijkheid worden.

Boekentip

De kracht in jezelf
J. Murphy

Wil je meer weten over hoe dat werkt met je Lager Zelf of onbewuste of hoe je dat wilt noemen, dan kan ik het boek De Kracht in Jezelf van dr. Joseph Murphy van harte aanbevelen. Ik zou dit boek nooit gekocht hebben, ware het niet dat het in een boekwinkel uit de kast viel, pardoes voor mijn voeten, in zo’n gang met stellingen aan weerszijde waar ik gewoon doorheen liep. Dus niets aanraakte of wat dan ook. Murphy legt helder en duidelijk uit hoe we creëren op basis van de inhouden van ons onderbewustzijn en hoe je negatieve tendensen kunt veranderen. Het voorwoord begint met de veelbelovende zin: “Hoe dit boek wonderen in uw leven kan bewerkstelligen.” Koop het, lees het en pas het toe! Het is niet moeilijk en kost je hooguit 10 minuten per dag.

Bron: NELLY VAN DER WERFF
www.webtarot.nl

Website : http://www.webtarot.nl

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s) Naam : Josephus Derksen
Leuk artikel, de positieve onderbouwing hoe 'n mens ( soms 'n groep mensen) dit allemaal kan ( dit allemaal kunnen ) die onderbouwing hoort er wel bij gegeven te worden, anders begaan we de fout om mensen tot goden te verheffen. Welnu, dit kan 'n mens omdat de grote oerkracht van de schepping, dit in 'n mens als mogelijkheid ingeschapen heeft.

De joden in de oudheid, noemen die oerkracht al vanaf den beginne ELOHIM (= Hogere Machten): de christenen, na intussen vele Openbaringen, zijn die Elohim gaan verstaan als de Drieëenheid van Kracht (=God) : Drieëenheid omdat , die zich zoals met 'n toneelstuk geprsenteerd heeft in drie rollen, nl. God als VADER, God als ZOON, God als Hl. GEEST.
Die God mag je theologisch ook verstaan als oneindig LICHT of als Oneindige LIEFDE ; Licht en Liefde die alles en allen verbindt.
"Biddend" contact houden met deze universele Kracht, is dan de positieve inhaak op het spirituele, dat ook vanwege de liefdevolle positieve denkwijze voorkomt dat we depressief worden.Bid daarom net zo vaak als U adem haalt; Bid met geheel Uw hart zoals U gezond diep ademt.
Ik groet u beleefd onder de Schuilnaam ...De EENhoorn.  

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners
  · Gastenboek