·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Kristallen-Edelstenen
Naam : ElohimCentre
Titel : Openen en activeren van kristallen
Tekst : Veel mensen stellen hierover vragen of willen weten of kristallen en halfedelstenen elders gekocht dan niet geopend zijn, vandaar dat ik hier iets meer over zal vertellen.

Ten eerste moet je weten dat, nu er meer Licht naar de aarde komt, ook de kristallen en edelstenen vanzelf meer “wakker” worden. Wat meer werken. Dit gebeurt ook als jij er een hartverbinding mee onderhoud. Veel met ze praat, ze aanraakt enz. Maar daarmee zijn nog steeds de hogere lagen van het kristal waarschijn niet open en is het kristal ook niet geactiveerd.

Kristallen en edelstenen zijn bezielt. Het zijn “wezens”. Vaak zijn deze wezens helemaal niet wakker en ziet een kristal er misschien heel mooi uit, maar “voelt” hij dicht en zonder werking, is dus niet geactiveerd genoeg.

Net zoals je op een dieper niveau kunt leren omgaan en communiceren met je huisdieren of met de boom in je tuin, zo kun je dat ook leren met kristallen te doen.

Ik geef veel kristalworkshops om onze oorspronkelijke Lemurische liefde en bewustzijn voor de kristallen weer te openen. Zodat de werelden van mens en kristallenwezens die in Lemurië ooit één waren, weer open gaan voor elkaar. In deze workshops breng ik dan het hoger Zelf -Licht, het “wezen” van de kristal naar je toe, zodat je het innerlijk zelf kunt “voelen” en “zien”. Je “ziet” dan welk een prachtig Licht en welk een Geweldig Wezen dit kristal eigenlijk is. Vaak rollen dan de tranen van ontroering over je wangen als je kristalhart en bewustzijn echt ontwaakt.

Wanneer je kristalbewustzijn meer geopend is, zul je ook vaker edelstenen aanschaffen die al meer open zijn. Vaak krijg je later ook zelf signalen van stenen die je zeggen; neem mij mee! Of je voelt hem helemaal door je heen werken, alleen al door ernaar te kijken. Soms voel je prikkels, warmte of kou in je hand als je hem vasthoudt. Kortom je gaat naarmate je eigen kristal-intuïtie zich meer opent, bewuster kopen. Niet alleen met je uiterlijke ogen.

Dat doe ik zelf ook als ik inkoop voor mijn kristalwinkel en online-winkel. Naarmate je eigen kristalbewustzijn en vooral Liefde zich verder geopend hebben, zullen er steeds meer bijzondere exemplaren op je pad worden gebracht. Je zult ook niet alles maar aanschaffen om te willen hebben, in het begin misschien wel, maar later zul je weten waarvoor een kristal komt werken bij je en of dat nodig is.

Kristallen-wezens hebben namelijk net als mensen, een eigen doel en taak, eigen wensen daarin en dat moet aansluiten op jouw behoefte of wens. Net als in de natuur kun je een gekweekte bloem kopen die er mooi uitziet, maar nauwelijks voelt als een wezen. Dit komt dan omdat hij niet verzorgd is geweest en omringd is geweest door de liefde en begeestering van natuurwezens. Bij mensen met liefde voor tuinieren vind je vaak veel meer natuurwezens bij de planten. Vandaar de groene vingers, extra hulp dus uit de astrale wereld!

Maar ook natuurwezens kennen hogere deva’s die een hele groep natuurwezens op hun beurt weer helpen en besturen. Deva’s zijn een soort engelen voor de natuur.

Zo is dat ook met kristallen. Naarmate een kristal meer geopend en geactiveerd is, kan hij of zij, met behulp van astrale- en geestelijke Lichtkrachten, zoals kristallenwezens, maar ook de LichtMeesters en Engelen, Sirische kristalhoeders, enz., groter en krachtiger werk doen.

Zoals het helpen indalen van je ziel en Hoger Zelf, je verlichting, je huis ontstoren, werken aan de innerlijke oorzaak van een ziekte, het uitnodigen van de tweelingstraal, het beschermen van een gebied, enz. Dergelijke kristallen zijn ook in staat grote programma’s op te nemen, zoals gebeurt in de workshop Kosmisch Vuur 2 voor de installatie in je huis van alle 12 galactische Stralen op een kristal. (in alle kristalworkshops leren we tevens kristallen te programmeren)

Net als mensen kunnen groeien in bewustzijn, kracht, liefde en dienstbaarheid, zo kunnen edelstenen en kristallen dit ook. Het moet dan in de eerste plaats gaan om een kristal die deze mogelijkheid überhaupt in zich heeft. Net als bij de mens die het multidimensionale sterrenbewustzijn met de bijbehorende Lichtlichamen weer naar hier haalt, zo moet ook het kristal alle uitlijnen en aansluitingen weer terugkrijgen. Hoever je een kristal kunt openen en activeren hangt dus op de eerste plaats van de mogelijkheden van het kristal af, maar daarnaast van je eigen kennis en ontwikkelingsgraad en tevens van je Liefde en communicatiemogelijkheden voor de kristallenwerelden.

In meerdere kristallen (inwijdings) workshops die ik geef, leer je dit te ontwikkelen. Na bovenstaande zul je misschien begrijpen dat ik je niet zomaar kan uitleggen ; zo moet je het doen en dan is het klaar.

Alle kristallen, oliën, Bach-bloesemremedies, auramiddelen, enz. open en activeer ik eerst alvorens ze te koop worden aangeboden. Dit is een heel werk, maar de mensen die mijn kristalwinkel of de chakratuin bezoeken, weten hoeveel verschil het uitmaakt om binnen te komen in een winkel waar kristallen helemaal bewust en open zijn of in de tuin met chakraplaatsen. (ontstaan door o.a. intense samenwerking met de natuurwezens, kristallen, kosmos en Moeder Aarde aldaar)

Het openen en activeren zoals ik dat doe.

Wat ik bijvoorbeeld doe is de edelstenen aansluiten op het kernkristal van Moeder Aarde, op de grote Elementaal en Geest van de hele soort op aarde, op de oorspronkelijke goddelijke krachten van het vindgebied, op Alcyone en de Geestelijke kristalhoeders van Sirius, ik zet alle dimensies open in de edelsteen en (zoals geleerd wordt in de workshop Kosmisch Vuur 1) tevens de 12 Galactische Stralen, ik nodig de wezens van deze edelsteen uit en hogere LichtMeesters om deze edelsteen en zijn doel en helend werk te ondersteunen, om er door heen te werken, enz. Dit zou me niet zo gemakkelijk lukken, als mijn eigen bewustzijn deze energieën niet van binnenuit, ook zou kunnen bevatten, zou kennen.Vandaar ook dat eigen ontwikkeling mede de graad van opening en activatie bepaald. Ik vraag wat de steen wil en of hij nog een boodschap heeft en ik doe dit alles met zo groot mogelijk Respect en Liefde. Ik onderhoud de steen goed en zorg voor voldoende energie-uitwisseling en reiniging, enz.

Zelf doen?

Als je nog meer wilt weten over bovenstaande inhoud of hoe jij het doen moet en of het zo goed is wat je hebt gedaan, enz. dan wil ik je toch echt aanraden eerst maar zelf mee te doen aan de starters-kristalworkshop. Er is dan wel een bepaalde volgorde nodig in de soorten kristalworkshops, dus vraag tijdig wanneer het begint omdat je er niet zo tussen kunt springen. De eerste is die van de inwijding in je Zielekristal. Het kan namelijk best zijn dat jij bijvoorbeeld uit Egypte of Atlantis, vele oude kristalherinneringen en invoelend vermogen terugkrijgt door de workshop of dat je misschien zo geopend en gegrepen bent, dat je door wilt gaan met de hele kristalmasteropleiding. Meer over het bovenstaande valt dus niet mentaal uit te leggen , wel zelf te ervaren.

Voor een meer op jouw ontwikkeling toegespitste, persoonlijk geactiveerde en geopende kristal (of voor je praktijk, je huis of iemand anders) zie kort helderziend advies.

Joke Elziam Nootebos

De helende toermalijn

Toermalijn heeft een bijzonder ingewikkelde atoomstruktuur. Bij verhitting of opwrijving kan het ook papiersnippers aantrekken. De ene kant is dan positief geladen, de andere kant negatief. Het kristal heeft hierdoor een pyro-elektrisch karakter. Deze edelsteen behoort bij de nieuwe stenen. In de 18e eeuw is hij pas ontdekt. Als je een toermalijnkristal tegen `t licht houdt, kun je verschillende kleuren zien als je hem ronddraait. Dat maakt het zetten van stenen in sieraden ook moeilijk.

Onder de rijstvelden en theeplantages van het eiland Sri Lanka ligt een geweldige kiezellaag die Toermalijn bevat. De mensen daar graven een gat van zo`n 1 of 2 meter en graven dan met hun handen en rieten mandjes, de aarde hieruit, tot zij op de stenenlaag stoten.

Toermalijn heeft een grote verscheidenheid aan kleuren. Het kan rood, blauw, zwart, groen, violet, roze, indigo en zelf wat geel of bruin zijn. Toermalijn wordt ook gevonden in Madagaskar, Brazilië, de VS. en Mexico. Vrij zeldzaam zijn de zogenaamde meloen-Toermalijnen met groen en roze in een steen verenigd. De stenen werken op meerdere chacra`s. Alle Toermalijnen werken als de beste bij zenuwachtigheid en gespannenheid. De groene Toermalijn maakt het gevoel heel kalm en je wordt er evenwichtiger van. Zelfs bij lichamelijke uitingen van psychische onbalans, zoals bij de ziekte van Menière, helpt de groene Toermalijn goed. Voor alle Toermalijnen geldt dat het vaak veel uitmaakt of men een langwerpige natuurlijke kristalvorm neemt of een getrommelde wat rondere steen. (verspreidt meer alle kanten op) Toermalijnen kunnen goed helpen bij lichamelijke en geestelijke groei, Nervositeitzeker bij nerveuze mensen. Het verwarmt en zorgt dat je vriendschappelijker kunt zijn. Bij aller!
lei lichamelijke klachten, zeker die door spanning zijn ontstaan zoals vele rugklachten, helpt de Toermalijn goed.

De roze Toermalijn zorgt ook dat je wat meer om jezelf kunt geven. Hij ontlaadt vastgezette psychische en/of lichamelijke hartepijnen. Bij dergelijke pijnen kun je naast het dragen van een steen hiervoor, heel goed een cirkeltje leggen van enkele roze Toermalijntjes op je borstbeen en een aardende zwarte Toermalijn onder aan de romp, op de basischacra. Met je hand, of beter nog, met een heldere Bergkristalpunt , maak je dan over de roze steentjes op je borstbeen (hartchacra) een draaibeweging. Emotionele en zelfs lichamelijke pijnen kunnen zich dan losmaken. De rode Toermalijnen zijn heel aardend. Deze zijn niet goed voor driftige mensen, of voor iemand met te hoge bloeddruk. De zwarte Toermalijnen aarden ook als de beste en kunnen heel veel agressie, driften en spanningen ontladen. Zwarte Toermalijnen ontladen zo goed dat ze ook gebruikt worden op de bougies-bedrading in de auto en op de meterkast en computer in huis. De negatieve elektromagnetisch uitstraling van alle appa!
raten in huis neemt op die manier aanzienlijk af. Zelf heb ik daarnaast ook ervaring met mijn vingerplant. Toen er achter de vin- gerplant een licht-dimmer werd gemaakt werd deze plant helemaal geel. Het schijnt dat deze dimmers heel negatief uitstralen! Daarom heb ik in de stengelnerven enkele zwarte Toermalijntjes gelegd en sindsdien deed hij het weer prachtig. Veel mensen plakken in de 4 hoekjes van hun computer een Toermalijntje zodat ze niet zo hangerig en minder geconcentreerd worden door de straling. Deels kun je je hier ook tegen beschermen door dan een zwarte Toermalijn om te hangen.

Aarden en evenwichtKinderen en oude mensen die vaak struikelen, hebben ook baat bij deze steen (evenwicht en aarding). De blauwe Toermalijnen helpen goed tegen nekpijn, stotteren of andere gespannenheid bij het uiten.Ook kennen we de Toermalijnkwarts; in een Bergkristal zitten er dan zwarte naaldjes Toermalijn ingesloten. Deze steen werkt, net als de pure Toermalijn, goed bij verdriet. Door het lichtende kwarts laat hij je ook weer het positieve zien zodat je uit vicieuze cirkels kunt komen. Het is de steen bij hyperventilatie!

Juli steen; Melkkwarts

De melkkwarts werkt op de vetstoffen en vetweefsels die de organen beschermen en het lichaam isoleren. Het heeft daarom een gunstige werking op de vetstoffen in het bloed. Het is goed voor mensen die last hebben van een te hoog cholesterol gehalte, last hebben van aderverkalking ( wat eigenlijk vetafzetting is aan de binnenkant van de aders )en daarmee het risico lopen op een hart infarct.

Het is ook genezend voor mensen die bijvoorbeeld en te hoge stofwisseling hebben en te snel verbranden. De melkkwarts helpt je de juiste fysieke balans te vinden die goed voor je is.

De melkkwarts helpt het fysieke lichaam zichzelf goed te verzorgen. Het regelt de juiste opname van vitamines en mineralen, dat de organen zoals de maag, darmen, lever, mild en longen soepel en gezond zijn en blijven.

Het brengt harmonie in de hormoonhuishouding, met name de oestrogeen, progesteron, testosteron en adrenaline. Het zet vermoeidheid, lusteloosheid om in vitaliteit en zet overactiviteit zoals stress om in rust. De melkkwarts benadert je fysieke laag maar hierdoor ga je je lekkerder in je vel voelen. Je emotionele, mentale en psychische lagen krijgen daarmee weer ruimte om zich te ontplooien, te ontlasten en te verruimen. Lichaam en geest vormen zo een krachtig gebalanceerd geheel.

Het is een goede steen om bij je te hebben als je aan je fysieke en geestelijke welzijn wilt werken. Als je op dieet gaat, wilt afvallen en loslaten of als je juist wilt aankomen en aarden.

De melkkwarts kun je goed gebruiken als je moet herstellen van een zware operatie of behandeling. Bij pasgeboren baby’s biedt de melkkwarts kracht en steun om het fysieke lichaampje zelfstandig op gang te krijgen, zijn longetjes en organen moeten het nu zelf doen.

Voor mensen die een grote sportprestatie willen leveren en voor mensen die veel blootgesteld zijn aan vervuiling zoals uitlaadgassen, electro-smog enz.

Maar ook voor mensen die willen herstellen van een zware periode in hun leven.

De melkkwarts kun je als hangersteentje bij je dragen, maar je kunt ook een elixer maken door de melkkwarts in een kan water te doen en daar het water van te drinken. Dit is vooral een effectieve manier als je aan je bloedkwaliteit wilt werken en aan vastzittende emoties.

Een schaal met melkkwartsen in de woonkamer helpt de energie in de kamer schoon, veilig en warm te houden. Giftige stoffen zoals rook, emotionele en mentale “dampen” worden geneutraliseerd en geharmoniseerd. Het geeft een rustige en vredige sfeer in huis. Het is een hele fijne steen om in de slaapkamer, meditatie kamer, badkamer, sauna te hebben. Je voelt je dan lekker thuis bij jezelf.

Door het te combineren met zwarte toermalijnen maak je zelf een krachtig ontstoringveld in huis. De zwarte toermalijn is sterk aardend, voert negatieve energie af zoals; elektromagnetische straling, aarde belasting, boze gedachtes en verlicht het zenuwstelsel ( stress).Door de melkkwarts en zwarte toermalijnen op een schaal te leggen in de ying-yang patroon, verstek je de helende trilling van de stenen door de kracht van de vorm. Je versterkt het principe van evenwicht en harmonie ook tussen het mannelijke en vrouwelijke.

De melkkwarts is geschikt voor elke chakra. Een chakra legging van melkkwartsen is dan ook een heerlijk geschenk aan jezelf.

De melkkwarts kan na een poosje dragen donkere vlekken of plekken vertonen. Dit is een teken dat de kristal “vieze” energie uit je aura en of chakra heeft opgenomen. Je zult dan ook merken dat je je een stuk lichter en vrijer voelt dan voordat je de kristal droeg.

Als je lichaam, je chakra’s en aura lagen in evenwicht en ontspannen zijn, kan je Hoger Zelf makkelijk indalen, in je gaan wonen.

Juni steen; Larimar

Het hogere zijnsaspect kunnen leven door alle chakra’s heen.

Larimar is een steen die de vreedzame uitstraling van de zacht blauwe Straal doorgeeft. Het wordt gevonden op een eiland in de Caribische zee. Net als bijvoorbeeld Sugeliet, wordt het maar op één plek op de aarde gevonden en dient de kristal een uniek doel voor de mensheid. Bij het invoelen van de Larimar, vertelt deze dat het verbonden is met Atlantis. Ooit heeft in de buurt van de vindplaats van de Larimar de Atlantische beschaving gefloreerd. De Atlantische beschaving leefde toen volledig vanuit de harmonie van hun hogere 3 chakra’s. De zonnevlecht was nog maar nauwelijks ontwikkeld. Hierdoor heeft deze beschaving het hogere zijnsaspect kunnen leven vanuit het hart. De Larimar brengt deze trilling weer terug naar de mensheid, maar nu in samenwerking met de zonnevlecht en de onderste 2 chakra’s. Het hogere zijnsaspect kunnen leven door alle chakra’s heen.

De Larimar bezit de essentie van zowel Water als Lucht. Water staat voor emoties en Lucht voor gedachten en Spitit. De Larimar brengt de relatie met zowel de emoties van het hart als met de gedachtes van de geest op een harmonieuze hogere trilling. De Larimar herstelt de goddelijke verbinding tussen gedachte en gevoel. Een verbinding van vrede die hart en geest verenigt in de kalmte van de lichtblauwe Straal.

Negatieve gedachten veroorzaken turbulente gevoelens. Op dezelfde manier kunnen onevenwichtige emoties de geestes-waarneming vertroebelen. De Larimar is als een engelendraad die de indrukken van vreedzame harmonie weeft tussen het hart en het verstand. De Larimar helpt bij het oplossen van iedere vorm van innerlijk conflict. Harmonie is het resultaat, innerlijk zowel als met de schepping om je heen.

De Larimar helpt heel goed bij mensen, die angstig zijn, een hoge bloeddruk hebben, gespannen zijn, zich klein en kwetsbaar voelen, die hun gedachten of fantasieën niet goed geaard hebben, mensen die moeite hebben zich hier op aarde thuis te voelen, zich afgescheiden voelen.

De Larimar brengt alles Thuis bij jezelf en in verbondenheid met al wat is. Je herinnert je en je voelt duidelijker het grote Engelen wezen die je bent. Je voelt en ervaart de onvoorwaardelijke liefde die jij bent.

De Larimar is vulkanisch van aard en ontstaan in een hete vurige bron, en toch kent het de zachtste en koelste blauwe kleur dat je je kunt voorstellen. De Larimar leert ons hoe we de vurige energie in onszelf kunnen afkoelen met liefde. Het kalmeert verhitte emoties zoals kwaadheid, frustraties, wellust, hebzucht. De Larimar blust de hete vuren van de zonnevlecht en neemt de blauwe plekken van de emoties, van het innerlijk kind in zich op.

De Larimar kan op elk chakra gedragen worden: om de excessen van een chakra te kalmeren en om de deficiënties van een chakra te openen.

Behalve witte, wolkachtige netvormige insluitingen, laat de Larimar soms ook rode of groene patronen zien. Deze stenen zijn bijzonder goed voor mensen die zacht, vriendelijk en non-assertief zijn en daarom het risico lopen om overgelopen te worden. De rood-groene Larimer helpt persoonsbeschermende kwaliteiten en krachten op te bouwen. Zodat zachte zielen nee kunnen zeggen en beschermd worden tegen misbruik.

De Larimar is daarom een uitstekend kameraadje voor kinderen, nieuwetijds kinderen en spirituele mensen.

De Larimar activeert ook je creativiteit ( want hij sluit je aan op je hogere Engelen wezen). Het helpt je ware zieledoel en kwaliteiten tot stof te brengen.

De Larimar is een vredesteen: het zal liefde en harmonie in je leven roepen. Eigenlijk zou iedereen een Larimar moeten bezitten. Ik weet zeker dat daarmee een heel hoop zonnevlecht ellende in de wereld zou oplossen.

Je kunt de Larimar ook tijdens specifieke levensfases dragen:

In de pubertijd bijvoorbeeld is de Larimar is een heel geschikt (geschenk-) steentje. Hij helpt je unieke individualiteit met rust en met bewustzijn te aarden. Het is hele fijne jeugd begeleider: je volwassenheid ingaan zonder verlies van de mooie kwaliteiten van het onschuldige kind.

Ook in de overgang bied het veel steun, zowel fysiek ( hormonen) als innerlijk.

Als je een moeilijk gesprek te wachten staat, helpt de Larimar je voldoende in je eigenliefde en herkenning van je kwaliteiten te houden. Zodat een examen, een functioneringsgesprek, sollicitatie, een presentatie allemaal vloeiender zal verlopen.

Naast de Larimar hanger en sieraden kun je bij ons ook grotere stukken Larimar kopen. De grotere stukken dragen het bewustzijn van een engel waardoor de energie uitstraling heel breed is en je huis en omgeving vult met Liefdevolle harmonie. Door zo’n Engel in huis te nemen, maak je je eigen kleine Paradijs in de omgeving. De grotere stukken zijn vrij prijzig vanwege de schaarste van deze steen, maar je kunt jezelf ( je gezin en omgeving) haast geen groter geschenk geven als deze.

Tektiet een buitenaardse steen.

Tektiet is ten eerste ontstaan door meteoriet inslag. Het zijn dus al hele oude stenen, uit de tijdperk dat er nog flinke meteorieten in de Aarde neersloegen. Door de geweldige explosie die de inslag veroorzaakt, smelt meteoriet gesteente en aarde gesteente heel snel en spettert als druppels om zich heen. En in dit “luchttraject” verstenen ze dan vervolgens weer heel snel.

De tektiet bevordert zelfacceptatie op persoonlijk level, maar helpt je ook te accepteren en in te zien dat je vooral een prachtig geestelijk Wezen bent!

Het helpt dus je wereld van illusie te ontrafelen en het ware Licht, je ware Ik te zien en herkennen. Dit helpt je nog meer vanuit je Lichtkracht te leven. Je geestelijk licht is niet alleen je ziel maar al je verschillende bewustzijnsgedaantes die met verschillende dimensies, werelden en in verschillende kosmische uithoeken leven. De tektiet helpt je al deze lagen weer met elkaar uit te lijnen. Door ze uit te lijnen en met elkaar te verbinden is het ook gemakkelijker om die delen van jezelf ook echt in je persoonlijkheid te dragen en er vanuit te leven.

Omdat je met de tektiet meer jezelf kunt zijn, bevordert het je spontaniteit en je creativiteit in nieuwe ideeën. Het laat al je zorgen achter. Geen angst meer voor de toekomst en geen gehechtheid aan geld en bezit, de illusie van de 3D wereld. Je eigen en ware passie kennen.

De tektiet ondersteunt genezing in het algemeen, het helpt je de innerlijke oorzaken van ziekte te zien en te begrijpen. Het werkt vooral goed bij infecties.

Omdat de tektiet sterke verbindingen heeft met de Kosmos opent het je invoelend en helderziende vermogens.

Een prachtige diep donker hanger, gevat in zilver.

In onze (on-line) winkel te bestellen.

Mei steen; Opaal.

Opaal is een bijzonder kristal vanwege de manier waarop de kristal het licht breekt. Het glinsteren in alle kleuren van de regenboog wordt opaliseren genoemd. Het kleurenspel ontstaat doordat het licht breekt en reflecteert op de fijne waterdruppeltjes en scheurtjes in de steen. In droge lucht kan de steen dit vermogen tot opaliseren verliezen doordat het water vervluchtigd. Door het in water te leggen kan deze eigenschap weer hersteld worden.

Bij het invoelen van de opaal, vertelt de opaal dat zijn regenboog kleuren, die anders dan bijvoorbeeld de regenboog -bergkristal of -citrien, veel intenser en feller van kleur zijn. De trilling van de regenboog, die staat voor de brug van de Engelen sferen naar de mens toe, is daarmee compacter, stoffelijker gemaakt. Dat de opaal ook water bevat maakt dan ook dat het sterk op de emotionele stukken van de mens gaat werken. De kleuren zijn fel en stoffelijker omdat het Hoger Liefdes Licht eerst door de zware mentale aura barrière van de mens heen moet alvorens het bij het emotionele laag kan komen. De opaal is geschikt voor elke chakra. Het breekt door iedere beperkende gedachte structuur die niet op je Hoger Zelf resoneren en versterkt de gedachtes die dat wel doen. De opaal verscherpt daarom heel sterk het gebied rondom je keel oren en voorhoofd chakra. Je gaat jezelf, je omgeving veel scherper waarnemen in het kunnen onderscheiden van wat van het Goddelijke is en wat van d!
e ego afspiegeling is. Het helpt jezelf veel beter te lezen in hoe je ego saboterende gedachtes maakt die je emotionele laag negatief beïnvloeden, bv jaloezie. Dus door licht te schijnen op deze schaduw gedachtes wordt het emotionele laag bevrijd en kan in zijn schoonheid weer gaan schijnen. Je straalt weer. Door de opaal regelmatig op een andere chakra te dragen help je negatieve structuren, ook die diep in het onderbewustzijn zitten, los te maken en helpt je verborgen krachten, je “licht parels” te herkennen en naar voren te brengen. De opaal confronteert je met je schaduwzijde maar ook met je lichtzijde.

De opaal komt voor de maand mei naar voren omdat de maand mei in het teken staat om in je goddelijke vrouw-zijn te gaan staan als je een vrouw bent, en in je goddelijke-man zijn als je een man bent. De Shiva’s en de schakti’s mogen opstaan.

April steen; Citrien.

Ja mensen het is eindelijk zo ver. Na een verrassende sneeuwaanval van Moeder Aarde, is het heerlijk lente zonnetje doorgebroken. En de natuur laat er geen misverstanden over groeien. De vogels zingen hun longetjes uit met volle kracht. De natuurdrift van de Lente is aangebroken. Je voelt in de aarde, in de bomen de kiemen, de knoppen de sappen borrelen. Alles is vibrerend van energie, als een borrelend vulkaan die gaat barsten. Daarom zingen de vogels, om het leven te zingen. Het is Feest op Aarde, een nieuwe geboorte is op komst, de getransformeerde energie mag naar buiten toe komen om nieuwe ervaringen op te doen.

Het is tijd om naar buiten toe te treden. Je verworven ervaringen die in de winter een incubatie tijd en een integratie tijd hebben gehad, los te laten. Een oude Ik is afgestorven en is voeding geweest voor de nieuwe Ik.

April hier ben Ik! Zie hoe mooi Ik ben, hoe krachtig, hoe vitaal en vol leven! Met grote teugen wil ik het leven inademen. Kom op leven laat mij nu ervaren!

Dit is de kracht van de Lente en dit is ook de kracht van de citrien. Mocht jij dat lente gevoel nu niet in je voelen kriebelen, mocht je het nu of later missen, dan biedt de citrien jou de juiste steun.

De citrien zet je schoonheid voorop, trekt je spirit, je kracht en zonneschijn omhoog. Zet weer glans op doffe gevoelens. Sterkt je spierkracht, je veerkracht. Het helpt je innerlijke bloemetjes naar buiten te zetten, je treed naar buiten toe, extraverter want je wilt spelen, dansen en ontmoeten.

Website : http://www.elohim-centre.org/

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s) Naam : Diorry
Dank je voor het mooie artikel, ben al sinds mijn jeugd gek op edelstenen, kristallen maar ook gewone stenen die een speciale vorm hebben bv.
Er word in het artikel veel duidelijk, nogmaals dank.
warme heldere groet,
Diorry  

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange