·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Lichtwerkers
Naam : Steve Rother
Titel : De Hartverbinding
Tekst : Door Barbara Rother

Werkelijkheid en je punt van waarneming

Vorig jaar november zond CNN een vervolgserie uit over de orkaan Katrina. Ze interviewden een jonge man van 20 jaar uit New Orleans. Hij had een ernstige vorm van leukemie en stond op de wachtlijst voor een beenmergtransplantatie. Zijn artsen in New Orleans hadden een donor gevonden, maar op de dag vóór de orkaan het gebied trof werd de transplantatie afgelast en vluchtte hij met zijn vader naar Hartford, Connecticut om te ontkomen aan het noodweer dat eraan kwam.

Terwijl de interviewster met deze jongeman in gesprek was, verbaasde ze zich over wat hij zei. ""Ik ben blij dat ik die transplantatie niet heb gekregen want dan zou ik in het ziekenhuis hebben gelegen op het moment dat de orkaan toesloeg en te ziek zijn geweest om vervoerd te worden."" Hij had het gevoel dat zijn leven was gespaard. De meesten van ons zouden heel teleurgesteld zijn geweest om de kans te verspelen op een transplantatie die ons het leven kon redden, maar deze jongeman zag het geschenk in de situatie. Hij was vol hoop en zeker dat ze een andere donor zouden vinden. Maar daarna sprak de interviewster met zijn arts die haar vertelde dat deze man zelfs met de transplantatie slechts 10 tot 20 procent kans van overleven had. Deze informatie klonk zo macaber, dat het moeilijk te begrijpen was hoe hij zo optimistisch kon blijven. Deze jongeman zag elke dag dat hij leefde als een zegen en was vastbesloten hem ten volle te leven. Deze man is een inspiratie voor ons allen!
. Zijn werkelijkheid werd gecreëerd door zijn punt van waarneming.

Jaren geleden als er iets in mijn leven gebeurde wat een ramp leek, had ik het moeilijk om met de situatie om te gaan en had ik de neiging mezelf zielig te vinden en een tijdje neerslachtig te blijven. Doordat ik de afgelopen twaalf jaar ben gegroeid op mijn spirituele pad, ben ik er trots op nu te kunnen zeggen dat ik een eind op weg ben mijn gedachten in de meeste situaties onder controle te houden. Dat wil niet zeggen dat ik geen ""slechte"" dagen heb als niets goed lijkt te gaan. Maar ik weet nu dat ik alleen mijn perspectief maar hoef te veranderen en mezelf wat tijd te gunnen om mijn houding weer aan te passen. Grappig dat wanneer ik dit eenmaal doe, het leven op een magische manier verandert in plezieriger omstandigheden.

Jaren geleden werd ik getest op hoe ik met zo'n situatie zou omgaan. Steve en ik genoten van een gezellig dagje winkelen en rondkijken in Amsterdam. We hadden nog een uurtje voordat we de trein moesten nemen naar de plaats waar we die avond een seminar zouden geven. Op het moment dat ik mijn portefeuille wilde pakken om nog een souvenir te kopen drong het tot me door dat hij weg was. Ik herinnerde me dat nog maar enkele ogenblikken eerder twee jongemannen ruw tegen me aangebotst waren. Op dat moment wist ik dat ze mijn portefeuille uit mijn handtas hadden gestolen. Ik was zo overstuur dat ik moest huilen. Ik voelde me geschonden. Omdat we de trein moesten halen was er geen tijd om dit aan te geven bij de politie. Het was een lange, stille treinrit naar de plaats waar we ons seminar zouden geven. Steve probeerde me op te beuren, maar ik moest hier op mijn eigen manier uitkomen.

Toen we aangekomen waren en met ons seminar zouden beginnen voelde ik mijn houding veranderen. Ik had besloten de kwestie los te laten. Het was maar een portefeuille. Steve en ik waren veilig. Ik liet de gehechtheid eraan los. Ik deelde deze ervaring met de mensen die aan ons seminar deelnamen. Een prachtige vrouw kwam tijdens de pauze naar me toe en zei dat ze politieagente was in Amsterdam en bij de afdeling diefstal met inbraak werkte. Ze beloofde me dat ze mijn portefeuille zou opsporen. Ik bedankte haar, maar in mijn achterhoofd vroeg ik me af hoeveel kans ze maakte om hem echt te vinden. Toen ik in haar ogen keek wist ik dat ze hem op de een of andere manier zou vinden. De dag voordat we naar huis zouden vliegen kreeg ik een telefoontje van deze politievrouw. Ze zei dat ze mijn portefeuille had gevonden! Zij en haar collega hadden een inval gedaan in een huis in Amsterdam. Ze hadden tussen de gestolen goederen een emmer vol portefeuilles gevonden. Ik had haar verteld d!
at mijn portefeuille rood was. Ze pakte de enige rode uit de stapel. Al mijn credit cards en geld waren weg alleen mijn rijbewijs zat er nog in en daar kon ze mijn portefeuille aan herkennen. Ik heb die portefeuille jarenlang bewaard als herinnering aan het veranderen van mijn houding ten opzichte van situaties en het loslaten van mijn gehechtheid aan de uitkomst. Tot op de dag van vandaag heb ik altijd een rode portefeuille in mijn handtas.

Ik zou graag het volgende gedicht van Collin McCarty met jullie delen dat Steve me jaren geleden gaf:

Reiken naar de regenboog
Als we het zo af en toe zouden durven
om te zoeken en te speuren, te ontdekken en te dromen,
te groeien en elke dag te beleven,
in de wetenschap dat we slechts evenveel kunnen krijgen
als we kunnen geven
en dat we slechts evenveel uit het leven kunnen halen
als we onszelf toestaan te leven…
Dan kunnen we echt gelukkig zijn.
Kunnen we een paar dromen waarmaken
en kunnen we er een gewoonte van maken
om elke dag naar de regenboog te reiken en
zo ons leven kleur te geven met prachtige dagen.

In licht en liefde,

Barbara

Website : http://www.

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners