·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Bewustwording
Naam : Neale Donald Walsch
Titel : Neale Donald Walsch - juli 2008
Tekst : Vertaling van 'Weekly Bulletins', nieuwsbrief nr. 302 van de Recreation Foundation
door Anita Geerdink

Mijn beste vrienden.. Ik ben deze week in Fresno geweest om een rock musical te regisseren die gebaseerd is op de boodschappen uit "een Gesprek met God". De show heet EťnLichaam en het start volgende vrijdag, met een vier-weekend durende toer in 10 steden in de staat CaliforniŽ. De bezetting is prachtig, de rockband is fabuleus, het boek, de muziek en de teksten zijn door een man gecreŽerd die ik een musicaal genie acht, en het wordt een productie die men niet mag missen. (Voor al wat leeft in CaliforniŽ is de agenda van de toerdata in de steden onderaan weergegeven).Het is een tijdje geleden dat ik live theater heb gedaan.

Mijn artistieke acteer activiteiten bestonden uit films de afgelopen jaren. (Ik speelde de mannelijke hoofdrol in een film genaamd 'Indigo' een aantal jaren geleden, daarna speelde ik een bijrol in een film die 'Kijk In Mij' (-met een engelse woordspeling met het woord intimiteit. Ik verscheen ook in 'The Secret' (het geheim) en in 'De Code van Moses,' en uiteraard, gaf ik advies bij de film 'Een Gesprek Met God'.) Ik heb echter een diepe, rijke achtergrond in het theater doordat ik in bijna 75 theaterproducties heb deelgenomen als acteur, directeur, producer, geluid- en lichttechnicus, toneelmeester, of muzikaal directeur. Dus dit is een terugkeer naar mijn creatieve acteerwortels - en het is waarschijnlijk ook de laatste theatershow waarbij ik bij betrokken zal zijn. Deze kunsttak vraagt enorm veel toewijding, tijd en energie, en hoewel ik van het theater hou, heb ik gekozen de rest van mijn leven te wijden aan het delen en verspreiden van de boodschappen uit 'Een Gesprek met God.

De enige reden waarom ik accoord ben gegaan om te regisseren en een rol in 'OneBody' (EťnLichaam) te spelen is dat het een stevige basis ontleend, zoals ik al aangaf, aan de boodschappen uit GmG (Gesprekken met God) (inderdaad, zijn veel van de verhaallijnen en teksten bijna direct ontleend aan de GmG teksten. Dus dit is een andere manier om de informatie in GmG nog dieper te verspreiden naar de marktplaats van ideeŽn. Natuurlijk hebben boodschappers verhaal en muziek al millenia gebruikt om precies dat te doen. Jullie krijgen wat verslag van de toer de komende weken! Geniet ondertussen van het Bulletin van deze week... die een hele interessante vraag en antwoord (V&A) bevat verderop, en een commentaar van de GmG weblog op 'Beliefnet' (Geloofnet) die nogal wat stof deed opwaaien...

Liefs en knuffels en de beste wensen op je pad...

=================================================================

Vragen en Antwoorden:

Vrager:

"Beste Neal... Ik ben heel erg dankbaar voor je boek, 'Een Gesprek met God'. Wat mij betreft wordt het de Bijbel van het volgende millenium. Het heeft me geholpen helderheid te krijgen en dingen in het juiste perspectief te zien. Als ik al mijn boeken (honderden) moest weggeven en er ťťn mocht houden, dan zou het dit boek zijn. Voordat ik GmG uit had wist ik dat ik het eindeloos kon lezen keer na keer. Ik zou graag willen dat je de volgende vragen wilt overwegen aangezien je ze niet behandelt in het eerste boek."

Hebben we echt een engel als gids, of zijn het de overleden zielen die eens op aarde leefden? Ik heb over beide gelezen.
Waarom zijn sommige geesten zo aardgebonden? Waarom is er niemand die hen zonder problemen kan helpen verder te gaan?
Er zijn mensen die bijna-dood ervaringen hebben gehad die beweren met engelen of met zeer zuivere wezens te hebben gesproken. Zijn dat engelen of wezens die de aarde reeds hebben verlaten?
Er zijn boeken die over het proces van overgaan spreken, de terugblik op je leven, een nieuwe kiezen en terugkomen. Waarom is het zo dat in deze toestand men niet spreekt over het zien van engelen?
Ik wens je het allerbeste, en blijf schrijven. Devon, Country Club Hills, IL.

Neale's antwoord:

Beste Devan.. Er is op dit moment een fantastische hoeveelheid interesse voor het onderwerp engelen. Dus wat betreft je eerste vraag kan ik zeggen dat boek 3 in de trilogie deze vraag behandelt. Maar laat me je vertellen wat ik over engelen weet. Ja, engelen bestaan. Ze zijn niet meer dan dat; engelen. Dat wil zeggen, wonderlijke wezens van liefde die ons ieder moment van onze tijd in deze realiteit helpen. Zij hechten zich zeer aan ons, en in deze beleving zijn het onze gidsen. Ze zweven boven ons en zij passen controle toe wat betreft ons fysieke leven en gevaren rondom ons. Bijvoorbeeld, De chauffeur die op ons afdendert en op het laatste moment ontwijkt. Het mangat om de hoek dat we nog maar net op wonderbaarlijke wijze konden omzeilen. De verfpot die van de vensterbank valt als we langs een kantoorgebouw lopen, en ons op een haar na mist. Zelfs emotionele botsingen. Dat 'op je tong bijt' gevoel dat je kan overvallen op het laatste moment, waardoor je iets er niet uitflapt wat zeker een enorm emotioneel tumult veroorzaakt zou hebben.Deze gevoelens, deze fysieke wendingen, zijn de verschijnselen van engelen, die een hele fijngevoelige weg volgen, waarmee ze ons beschermen tegen pijn in ons leven zonder tastbaar in te grijpen (wat ze niet mogen) in onze eigen vrije keuze en creatie, op het pad dat we nemen. Zijn engelen "engelachtige wezens" die nooit menselijk zijn geweest, of zijn zij zielevormen van levensvormen die op aarde hebben geleefd? Dat is een goede vraag. Sommigen zeggen dat ze beide zijn. In feite heb ik begrepen dat er twee soorten 'helpers' zijn. Er zijn wat ik onze 'gidsen' wil noemen, dit zijn spirituele vormen die geÔncarneerd zijn. En er zijn 'engelen'; spirituele vormen die nooit geÔncarneerd zijn '"Vingers van God," als je het zo wilt zien, die ons op de schouders tikken om ons bewust te maken van gevaar, die ons omhelzen tijdens ons verdriet, van vreugde in hun hart dansen wanneer we ons eigen wonder en ons zachste moment van liefde vieren, waarin God waarlijk wordt weergegeven.De voorheen geÔncarneerde zielen die ervoor kiezen onze gids te zijn uit liefde voor ons. Dat kunnen wezens zijn die ons dierbaar waren zelfs in dit leven (hoewel dat niet vaak zo is), of wezens die onze partner waren in het leven voor deze huidige incarnatie (vaker het geval). Ze hebben gekozen om af en toe dicht bij ons te zijn omdat.. welja, simpelweg omdat ze ons dierbaar zijn (dat houdt in dat ze zich altijd met ons verwant voelen), en het doet hen plezier ons nu en dan te helpen.Gidsen in tegenstelling tot engelen, zijn niet altijd bij ons. Als eerder geÔncarneerde wezens, hebben ze ook andere dingen te doen, andere avonturen te beleven, andere uitdagingen en groei te ervaren in wat wij het hiernamaals noemen. Maar ze vliegen in een tel naar onze zijde als ze voelen dat we leiding of hulp nodig hebben, of we kunnen hun aanroepen. Omdat ze een bijzondere familieband met ons hadden in een ander leven, kunnen we hun aanwezigheid vaak voelen.

De aanwezigheid van engelen is veel etherischer, een meer 'fluisterend' soort gevoel, als het Łberhaupt gevoeld wordt. Toch is hun kracht groter dan die van gidsen, als ik het zo kan stellen. Het is niet echt een zaak van "kracht," maar onze menselijke woorden zijn zo ontoereikend om grotere realiteiten te beschrijven. Misschien zou het woord 'bereik' hier beter zijn. Of een nieuw woord, een combinatie van de twee (macht, bereik). Dan zouden we kunnen zeggen dat hun 'mareik' groter is dan dast van gidsen. Hun acute tussenkomst kan de koers van fysieke of mentale gebeurtenissen veranderen zoals ik heb aangegeven. Gidsen hebben dit 'mareik' niet.
Mensen zijn aardgebonden, zoals je zegt, omdat ze daarvoor kiezen. Er zijn zielen die hen helpen om verder te gaan zonder problemen, maar in het hiernamaals is net zoals in dit leven, geen ziel, geen gids, geen engel, geen enkel wezen, zelfs niet God, die zal ingrijpen in onze vrije keuze. Nooit.
In het algemeen is het bij zogenaamde bijna-dood ervaringen zo dat de zielen met wie mensen zeggen te hebben gesproken gidsen zijn (vaak geliefden die eerder zijn overgegaan), of oude (zielen van eens geÔncarneerde wezens), en niet wat we engelen zouden noemen. Er kan echter ook een gesprek of interactie met een engel zijn. Ik heb het zekere gevoel dat ik zo'n interactie heb gehad tijdens mijn bijna-dood ervaring in 1980 die mijn leven diepgaand veranderd heeft.
Je vraagt waarom, er in het hele proces van overlijden, geen verslagen zijn van mensen die engelen hebben gezien. Vanwege dezelfde reden waarom mensen in het algemeen niet spreken over engelen gedurende een bijna-dood ervaring. Wanneer we het lichaam hebben verlaten, is het werk van de engelen gedaan, bij wijze van spreken. Engelen zijn letterlijk de 'vingers van God'. Ze zijn God's geest, in bewegende vorm (echter op etherisch niveau) die over onze fysieke zijn zweven. Het is de Heilige Ziel, of de "Heilige Geest," die in zoveel theologische literatuur wordt benoemd. Het is het deel van de ene ziel die weet. Zijn hoofdtaak is de materiŽle wereld te informeren. Wanneer we weer niet fysiek worden, weten we al(weer) hetgeen de Heilige Ziel ons zou kunnen vertellen.
Kortom, de Heilige Geest is de verbindende schakel tussen de fysieke en spirituele wereld (of tussen wat ik de nonrealiteit en de realiteit zou willen noemen). Wanneer wijzelf, ons lichaam afleggen en weer vrije geesten worden, ervaren wij de ultieme realiteit, en dat wat ons met de ultieme realiteit verbindt is niet langer nodig. Wij zijn hetgeen dat ons verbindt met de ultieme realiteit. Wij zijn inderdaad ťťn met de ultieme realiteit. Dit geldt ook voor Wie Wij Zijn in ons lichaam. Alleen dan weten we dat niet meer. En dus is de Heilige Geest dat deel dat ons hieraan herinnert, en het brengt ons informatie van het absolute koninkrijk over onze fysieke ervaring ervan, het koninkrijk van het relatieve (de materiŽle wereld). Dit "Heilige Geest" aspect van God werkt op dit moment door mij nu ik een antwoord voor jouw vraag zoek. Het is mijn "wakende engel" aan het werk!

Gestuurd naar Beliefnet.com
Houdt wedergeboorte in dat mensen hun niet-Christelijke vrienden in de steek moeten laten? Moeten mensen die geloven zich afscheiden van hen die niet geloven? Is dit wat God wil? Onlangs ontving ik een trieste mededeling van iemand die reageerde op deze website. Sommigen hebben het misschien gelezen, maar ik zou erop willen reageren, en deels herhalen wat er werd geschreven, zodat jullie de inhoud van mijn antwoord kunnen begrijpen..
Beste prachtige Neale... ik heb je boeken keer op keer gelezen en ik heb God op wonderlijker manieren: in overgave, liefhebbend en uitzonderlijke, dan ik ooit had kunnen bedenken. Ik had nooit gedacht dat ik de beste vriend van God zou zijn.Vroeger was ik Christelijk.. Ik was gered, gedoopt en een lid van de 'Stad van Toevlucht Christelijke Kerk van 13-18 jaar. Ik was altijd in de kerk. Eerder was ik bang voor de almachtige kracht, die ik nu heb leren kennen en liefheb, als God en ik denk vaak, "was ik wel goed wijs?" Tien jaar nadat ik GmG voor het eerst las, ik heb niet meer omgekeken.Tot voor kort. Ik had tot voor kort een zeer dierbare vriend die werd wedergeboren. Ik ben een aantal keren met hem naar de kerk geweest en heb een aantal bijbelstudies met hem gedaan. Dit was de grootste schok van mijn leven. Ik kan God daar niet voelen. De God die ik ken kan ik daar niet beleven. Iedere keer dat ik de bijbel lees krijg ik het gevoel dat het geschreven is door mensen die een ieder onder controle willen houden en angstig willen maken, en ik vraag me af hoeveel van de vertalingen verloren is gegaan en wat er met opzet is weggelaten. Ik heb de indruk dat het de grootste bedriegerij ooit is..want de God die ik ken, zou niet zo kunnen zijn. De laatste weken hebben ze mij gezegd dat ik een valse getuige ben en dat Satan mij in de hand heeft. Er zijn me de meest verschrikkelijke dingen over mezelf gezegd, die ik niet kan en nooit zal zien, voelen, horen, proeven en raken als waarheid. Het doet me verdriet en ik snap waarom Jezus huilde voor de mensheid.Dit is de oorzaak waardoor oorlogen starten. Dit is waarom we niet allemaal met elkaar kunnen omgaan, door het onderscheid dat de bijbel en de kerk ons heeft aangeleerd in de afgelopen 1500 jaar.. Hoe kunnen we Neale, met deze mensen en dit geloofssysteem omgaan? Hierdoor ben ik ťťn van mijn meest dierbare vrienden kwijtgeraakt, een vriend voor wie ik er was bij iedere door hem zelfgecreŽerde hel en door zijn zelfgerealiseerde hemel, en nu hij Jezus gevonden heeft , en ik zogenaamd niet, zijn we niet langer vrienden meer. Hij zegt me dat wanneer ik Jezus vind, hij er voor mij zal zijn. Ik heb hem gezegd dat ik er altijd voor hem zal zijn wat er ook gebeurt. En dat zal ik ook altijd zijn.

Mijn beste vriend... ik wordt droevig te horen dat je blijkbaar iemand hebt verloren die je zo dierbaar was--en dat allemaal over hun besluit God op een bepaalde manier te beleven. Er is een deel van het Christelijke geloof dat beschrijft "gooi geen parels voor de zwijnen" waarmee bedoeld wordt dat Christenen zichzelf van niet Christenen moeten onderscheiden in hun sociale- en liefdesleven. Het spijt me dat sommige mensen dit geloven, want het is precies het tegenovergestelde van wat Christus wilde dat we zouden doen... en van wat Jezus zelf deed.Hoe kan iemand in deze wereld enige uitwerking hebben op mensen van wie hij zich verwijdert? Hoe helpen we iemand door hem de rug toe te keren? Zei Jezus niet tegen degenen die Maria Magdalena wilden berispen, "laat degene die zonder zonden is, de eerste steen werpen.."? Wat heb ik gemist?Je bent geen valse getuige mijn vriend. Degenen die je berispen en je zeggen dat je een prooi van Satan bent geworden, zouden het kunnen zijn. Omdat ze niet naar Jezus onderricht leven en het niet begrijpen, en dat is om je naaste en jezelf lief te hebben-- en liefhebben, liefde, zelfs je vijanden liefhebben. Nu zijn er die zeggen, "ik heb je lief door mezelf van jou te onderscheiden. Ik zeg je als je juist kiest, ik zal er voor je zijn, en het mezelf onderscheiden VAN jou is mijn liefdevolle intentie voor jou om op het juiste pad terug ge komen. Mijn liefde voor jou wordt zichtbaar in mijn aanmoediging dat pad te kiezen. Ik zal je niet steunen in het "onjuiste" pad met mijn vriendschap, want vriendschap suggereert mijn goedkeuring van je acties, en ik keur het in feite niet goed."

Dit is geen liefde, dit is rechtschapenheid.

Bron: http://www.gesprekmetgod.nl

Website : http://www.gesprekmetgod.nl

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners