·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Bewustwording
Naam : Wonieka A. Meuter
Titel : Denken en voelen
Tekst : HOE DENK JIJ?

Lieve lezer,

Denken doen we allemaal, niemand uitgezonderd. Denken is nodig voor ons leven hier op aarde. Wij mensen kunnen over iets na-denken. En dat is belangrijk, bijvoorbeeld om dingen op een rijtje te zetten. Het denken kan je echter ook beperken. Je kunt zelfs iets stuk denken. In het denken ontstaat de neiging tot malen; het alsmaar in kringetjes ronddraaien. Soms zodanig dat het hoofd verstijfd aanvoelt.

In het denken voelen we ons vaak veilig. Daarmee denken we de boel onder controle te kunnen houden en/of krijgen. Als je maar begrijpt hoe het in elkaar steekt, dan komt het wel in orde.

Ik wil je uitnodigen te voelen hoe het denken voor jou aanvoelt.

Een hartegroet van Wonieka

VAN DENKEN NAAR VOELEN

Lieve lezer,

Heb je kunnen voelen hoe je denken voelt? Is het een verruimend of een beperkend gevoel? Of nog iets anders? Wat geeft het je en wat ontneemt het je?

Veel mensen ervaren dat het hen afsnijdt van het leven. Van het contact kunnen ervaren met zichzelf, de ander, het leven. Hoewel je van alles kunt bedenken over hoe iets zou kunnen zijn of gaan, je weet het pas echt als je het voelt, het ervaart. Dan is er pas een echt weten, een zeker weten. De twijfel en onzekerheid voorbij.

Denk je heel veel, dan vraagt het empathie en geduld om het voelen toe te staan. Dat lukt alleen als het denken niet weg hoeft. Als je het kan zien als een manier die je tot nu toe nodig had of dacht te hebben om met het leven om te gaan. Je kunt er in aanwezig zijn, terwijl je het aanvaardt. En de grap is... je bent aan het voelen!

HOE HERKEN IK MIJN INNERLIJKE STEM?

Lieve lezer,

Hoe herken ik mijn innerlijke stem? Hoe weet ik of wat ik denk, voortkomt uit mijn denken of dat het mijn innerlijke stem is?

Dat vraag ik mij bijvoorbeeld af, terwijl ik deze blog schrijf. Want het heeft te maken met de intentie waarmee ik schrijf. Mijn intentie is te schrijven vanuit mijn bron, waardoor het herkenbaar en universeel wordt. Waardoor het niet persoonlijk is, maar wel gebaseerd op persoonlijke ervaringen. En wordt het een weten die gegrond is.

Terug naar de vraag. Om te herkennen of ik mijn innerlijke stem hoor of het denken, is het van belang dat ik ze kan onderscheiden. En daarvoor is het essentieel dat je bereid bent om te voelen. Te voelen in je lichaam, waar je bent in je lichaam. Zit je meer in het denken, dan zul je merken dat je energie vrij hoog zit, zo rond je hoofd. Terwijl je energie meer in je hartstreek is, als je naar je innerlijke stem luistert.

Ook de aard van de energie kan je wat vertellen. Het denken voelt o.a. beperkend, stagnerend (ook al is het een stroom van gedachten) en onrustgevend. Terwijl je innerlijke stem helder en eenduidig aanvoelt, als een zeker weten. Maar ook ruim, verbonden, in contact en vrij.

Waar gaat je verlangen naar uit?

Website : http:///intuitief-leven.blogspot.com/search/label/denken en voelen

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners