·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Bewustwording
Naam : Mascha Roedelof - Het Bewuste Pad
Titel : De angst voor de belastingdienst
Tekst : ‘Gaat de belastingdienst ons dan niet gewoon weer belasten, als Equi eenmaal een beetje collectief begint te lopen?‘. Ja, geheid gaat de belastingdienst dat enig moment proberen natuurlijk. Ze heeft daar totaal het recht niet toe, maar ze zal het geheid toch proberen. Het graaihart van de wereld waarin tekorten kunstmatig in stand gehouden worden, zal natuurlijk gaan proberen te graaien. Maar dat is dan gelijk het moment dat het oude systeem zichzelf volledig onderuit haalt. De belastingdienst gaat dan zelf aantonen, dat belasten helemaal niet nodig is, één grote farce is. Het bewustzijn komt dan eindelijk.

Kijk even mee: om de kern van twee verschillende keuzes te kunnen vergelijken, moet je in jouw denken niet vast blijven zitten in de perikelen van de overgangsfase. Want in overgangsfases gebeuren allerlei dingen tegelijk, waar je toch geen grip op hebt, en waar je ook niet tot de kern van het nieuwe komt. Om de kern van Equi en de huidige werking van euro te kunnen vergelijken, moet je kijken naar een situatie waarin je volledig met Equi leeft:

Stel nu, dat ik helemaal over ben op Equi: al mijn Euro-verbindingen zijn opgelost en die ga ik ook niet meer aan, ik leef volledig via Equi. Ik heb dus ook geen Euro rekening, ik heb geen Euro’s meer. Ik heb alleen nog maar Equi, misschien wel heel veel Equi. En dan komt de belastingdienst: ‘ik wil even 50 procent van jouw ruilmiddel komen opeisen’.

Ah… vanaf dat moment is Equi dus een erkend ruilmiddel, want wat kan de belastingdienst er anders mee?

Oftewel, iedereen kan dus met Equi betalen
Oftewel, niemand komt meer iets tekort, want iedereen heeft toegang tot Equi
Oftewel, overhevelingen zijn niet meer nodig, iedereen heeft toegang tot genoeg ruilmiddel
Oftewel, de belastingdienst is helemaal niet nodig. Overhevelen is niet nodig

Dat laatste, dat wisten we natuurlijk wel, want dat is nu juist het hele punt van het ons los maken van het huidige shit systeem dat alles kapot maakt. Dat systeem is helemaal niet nodig, dat is nu juist de crux. Daarom is het belastingenprincipe met Equi ook los gelaten: we kunnen elkaar gewoon voldoende toegang tot het leven beschikbaar laten. Dat is Equi.

Belasten is niet nodig
En dat zal de belastingdienst zelf aan gaan tonen, op het moment dat ze Equi mee gaat rekenen als ‘inkomsten’. Als ze Equi als inkomsten beschouwt, erkent ze het als ruilmiddel, en dus kan ik Equi aan de belastingdienst overmaken. Wat ze niet zullen willen, ze willen Euro’s ah ja, maar die heb ik dus niet… en als je Equi als inkomsten ziet die je mag belasten, dan moet je Equi accepteren.

De meeste mensen die dit lezen, krijgen op dit moment last van een verplaatsingsreactie: ze zitten zo diep in de angst voor de belastingdienst vast geroest, de ziel van het patriarchaat, dat ze innerlijk de waarheid van wat ik hier schrijf, niet aan kunnen nemen. Ze zijn zo diep ongeëmancipeerd, dat ze dit innerlijk niet aankunnen, en het dus gaan verplaatsen, naar een hoekje in hun psyche. Ze zullen het benoem als: ‘Ha ha, leuke kwinkslag’.

Maar het is natuurlijk geen kwinkslag.

Mascha Roedelof
www.hetbewustepad.nl

Uit: het e-book 'De Werkelijkheid van het Overvloedsprincipe'
Website : http://www.hetbewustepad.nl

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners