·
Home

·
Advertenties

·
Spirituele Artikelen

·
Spirituele thema's

·
Zoeken / Info

·
Spirituele boeken

·
Ans Corbee

·
Celia Fenn

·
De Hoeders

·
De Monade

·
Eckhart Tolle

·
Gabriela Gaastra-Levin

·
Kryon-Lee Carroll

·
Manuela van der Knaap

·
Niek Johida

·
Praktijk Orfilan

·
Ronna Herman

·
Spiritual Wisdom

·
Steve Rother

·
Suzan Caroll

·
Valerie Donner

Thema: Artikelen-over-Bewustwording
Naam : Lichtwerkplaats
Titel : JE VITALITEIT EN ZELFLIEFDE
Tekst :
We gaan een periode in waarbij je met hooggevoeligheid extra zou kunnen ervaren dat je vermoeider bent dan anders en je goed trouw aan jezelf mag blijven. Dat is de energie zoals deze voor mij voelt, intrede doet. Dat vraagt er om dat ik meer aandacht en ruimte aan mezelf geef, om me vitaal te kunnen voelen. Ik merk dat wanneer ik het meest mezelf kan zijn, me het meest thuisvoel in mezelf, ik me het beste voel. Dat is misschien een open deur, maar zeker wanneer je hooggevoelig bent is de kans om mee te drijven op niet altijd gezonde energie groot, voordat je het weet zit je er middenin en identificeer je jezelf er volledig mee. Het gebeurt mij althans regelmatig ;-) Wat voor mij dan werkt is om rust te nemen, focus te maken en me lekker te voelen in mezelf. Waardering en opruimen zijn daar fijn bij. Zo breng je je energiehuishouding in balans.

Het gaat voor ieder mens op, maar zeker wanneer je hooggevoelig bent valt het nog meer op wanneer je energiebalans niet helemaal op peil is. Natuurlijk schommelt onze energie door de dag heen; over de grote lijn genomen hoor je je vitaal te voelen wanneer je in balans bent. Merk je dat dit niet zo is, neem dan even rust. Luister ernaar. Trap niet het gaspedaal harder in, volg de stroom door rust te nemen. Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan, want neem je dan ook rust in je geest?

Niet iedereen heeft zomaar de mogelijkheid om rustiger aan te doen; door werk, gezin, of andere omstandigheden. Kijk toch of je elke dag 10 minuten qualitytime voor jezelf kunt nemen. Zoek de stilte op, ga op een rustige plek zitten waar je even niet gestoord wordt en als het kan lekker in de natuur (dat kan ook al in je tuin zijn). Zet je intentie om even te ontspannen. Een hulpmiddeltje om je te ondersteunen zet ik onderaan dit bericht.

Een manier om de kracht van je vitaliteit te vergroten kan zijn door er stil bij te staan of je je thuis voelt in jezelf. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar het is wel wezenlijk. Wanneer je je thuis voelt in jezelf, kun je veel meer ontspannen. Je hebt minder van je omgeving 'nodig', je bent relaxed met jezelf. Dus, hoe is het met jou; voel je je thuis in jezelf? Op welke manier kun je dit voor jezelf versterken?

Meer ruimte voor jezelf ontstaat bijvoorbeeld wanneer je tijd maakt om oude dingen op te ruimen. Dat kan innerlijk zijn, maar ook in je huis en omgeving. Heb het vertrouwen om los te laten, dat wat je nodig hebt er gewoon is. (Mocht je hulp willen met het reinigen van jezelf op energetische basis dan vind je op de site gratis meditaties of meedoen aan Kracht op Vrijdag.)

Hulpmiddeltje rustmoment voor jezelf: Richt je aandacht voor een kort moment op je ademhaling, word je er bewust van hoe je ademhaling door je lichaam heen beweegt. Je hoeft er niets aan te veranderen, gewoon observeren en voelen hoe je ademhaling door je lichaam beweegt. Voel daarbij hoe je voeten verbonden zijn met de aarde onder je en wees je er bewust van dat de aarde je draagt. Elk moment weer.

Heb lief wie je bent en blijf trouw aan jezelf! Blijf oefenen ;-)

Vragen, opmerkingen of wil je verder komen?
Bel of mail ons gerust: www.lichtwerkplaats.nl / welkom@lichtwerkplaats.nl
Website : http://www.lichtwerkplaats.nl

Druk op deze button om een reactie op dit artikel te geven.
Reactie(s)

BookmarkMaak StartpaginaContactGastenboekAdverterenDisclaimer

© 2003 - 2007: Powered by: A-Tzi

Inloggen
  · Link aanmelden
  · Link aanmelden uitgebreid
  · Advertentie plaatsen
  · Artikel plaatsen
  · Nieuwsbrief
  · Nieuwsbrief Xtra

· BannerExchange
  · BannerPartners